x
Zoek
Filters

FAQ

- Wie is Bouwpuntshop?

- Hoe kan ik bouwpuntshop.be bereiken?

- Wat zijn de levertijden?

- Hoeveel bedraagt de verzendkost?

- Tot waar en wanneer gebeuren de leveringen?

- Afhalingen

- Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW en hoe lang zijn deze geldig?

- Kan ik isolatie bestellen aan 6% BTW bij renovatie ?

- Hoe kan ik betalen en is dit veilig?

- Heb ik garantie op mijn aankoop?

- Wat met mijn Persoonlijke gegevens & Privacy?

- Wat als ik een klacht heb?

- Kan ik producten terugsturen?

 

 

Wie is Bouwpuntshop?

Bouwpuntshop is het online platform van Bouwpunt.

Met maar liefst 22 professionele bouwmaterialenvestigingen verspreid over heel België, kan Bouwpunt als groep heel wat betekenen voor een professionele vakman of kwaliteitsbewuste doe-het-zelver zoals jij.

Vind je in onze online shop niet de producten voor de toepassing die je nodigt hebt, verwijzen we je graag door naar onze offline winkels. In de Bouwpunt vestigingen kan je zowat alle professionele bouwmaterialen vinden die je nodig hebt voor een nieuwbouw- of renovatieproject. Het gamma strekt zich uit van funderingsmaterialen tot en met interieurafwerking. Je vindt bij Bouwpunt dus echt alles wat je nodig hebt onder 1 dak.

Naast het standaardassortiment bieden onze Bouwpunt vestigingen ook toegepaste productgamma's aan. Onze Bouwpunters hebben namelijk elk hun eigen specialisme en expertise uitgebouwd. Voor dergelijke materialen en het bijhorende advies kan je uiteraard terecht bij die gespecialiseerde Bouwpunt vestiging, maar je kan deze specifieke of maatwerkproducten ook vanuit een andere Bouwpunt vestiging bestellen. Onze doeltreffende interne communicatie en logistiek zorgen ervoor dat de bestelling van bij de expert tot in het bouwcenter in je buurt geraakt of zelfs rechtstreeks op de werf geleverd wordt.

Als groep kopen we die professionele bouwmaterialen ten slotte ook in grotere aantallen bij de fabrikanten aan. Dat vertaalt zich in competitieve prijzen en een interessant financieel voordeel voor jou.

 

 

Hoe kan ik bouwpuntshop.be bereiken?

U kan ons bereiken per mail (info@bouwpuntshop.be). Wij garanderen u op werkdagen een antwoord binnen de 24u. U kan ons ook telefonisch bereiken op 09/245.05.27 (elke werkdag tussen 8u en 12.30u en 13u en 16.30u)

 

 

Wat zijn de levertijden?

Indien het gewenste product op voorraad is kunnen wij het binnen 4 werkdagen leveren, te rekenen vanaf de dag van de online betaling.

Indien het product niet op voorraad is, nemen wij contact met u op om de leveringsperiode te bespreken.

De goederen die geleverd worden op paletten, worden steeds geleverd op wegwerppaletten. je hoeft dus geen waarborg te betalen of de paletten terug te sturen.

Sommige goederen zijn wel gestockeerd op waarborgpaletten (enkel indien het niet naders kan). Deze worden automatisch toegevoegd aan uw winkelmandje en worden volgens de condities bij het afrekenen opnieuw gecrediteerd aan u.

 

 

Hoeveel bedraagt de verzendkost?

De exacte verzendkost wordt automatisch berekend op basis van je winkelmandje.

Hieronder een indicatie van de verzendkost.

  • Postpakket:€ 5,95 incl. BTW (max 30kg)

  • Palletverzending klein: € 29 incl. BTW (max. 40 kg)
  • Palletverzending groot: € 49 incl. BTW

 

 

Tot waar en wanneer gebeuren de leveringen?

We verzenden goederen enkel naar een adres in België. Leveringen van postpaketten gebeuren tot aan de voordeur. Leveringen met vrachtwagen gebeuren enkel op voor zwaar transport berijdbare wegen. De goederen worden gelost naast de vrachtwagen op de begane grond en worden niet binnengedragen. Je dient niet aanwezig te zijn bij de levering, maar wordt wel aangeraden.

 

 

 

Afhalingen

Momenteel zijn afhalingen nog niet mogelijk

 

 

 

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW en hoe lang zijn deze geldig?

De prijzen van de producten op onze website zijn altijd inclusief 21% BTW maar exclusief verzendkosten. De prijzen van de producten kunnen dagelijks wijzigen. Bij de promotionele acties staat er een geldigheidstermijn.

Deze prijzen zijn enkel geldig in de webshop van Bouwpunt. In de fysieke winkels kunnen er andere prijzen en andere modaliteiten gelden (hoeveelheden, transport, service, etc).

 

 

 

Kan ik isolatie bestellen aan 6% BTW bij renovatie ?

Nee. Enkel een geregistreerde aannemer kan isolatie die hij plaatst factureren aan 6%. Goederen aangekocht door particulieren dienen steeds aan 21% te worden gefactureerd.

Indien u een geregistreerde aannemer bent, neem dan contact met ons op per mail of telefonisch.

 

 

Hoe kan ik betalen en is dit veilig?

Dankzij MultiSafepay, onze partner in elektronische betalingen, kan je veilig betalen met zowel Bancontact/Mister Cash en Maestro als met kredietkaarten (Visa & Mastercard)

Optimaal beveiligd met data encryptie, PCI DSS, 3-D Secure en geavanceerde fraude protectie.

 

 

Heb ik garantie op mijn aankoop?

Heb je bouwgereedschap aangekocht dat stuk is, zijn de wettelijke garantiebepalingen van kracht. We ruilen dit voor je om of halen het op voor herstelling en dit binnen de fabrieksgarantie. Voor geplaatste (verwerkte) bouwmaterialen  is er enkel een garantie van toepassing indien de plaatsingsvoorschriften van de fabrikant gerespecteerd werden. Deze plaatsingsvoorschriften kunnen indien nodig steeds opgevraagd worden via info@bouwpuntshop.be. Al onze producten zijn conform de Belgische en Europese wet- en regelgeving.

 

 

Wat met mijn Persoonlijke gegevens & Privacy?

We springen heel voorzichtig om met jouw persoonlijke gegevens en we gaan deze zeker niet doorgeven aan derden. Je gegevens worden enkel en alleen gebruikt om je bestelling te kunnen afhandelen.

Wil je graag je persoonlijke gegevens zien of wijzigen, dan ga je gewoon naar mijn account. Hier kan je al je persoonlijke instellingen wijzigen.

 

 

Wat als ik een klacht heb?

Wij behandelen uw bestellingen met de grootste zorg. Zowel grote als kleine paketten van bouwmaterialen moeten bij u afgeleverd worden op een correcte en professionele manier. Mocht er zich in het uitzonderlijke geval toch iets mislopen met de levering, het product is niet conform hetgeen je besteld hebt of bij welke andere klacht dan ook dan dien je schriftelijk contact op te nemen met info@bouwpuntshop.be. Je ontvangt op werkdagen binnen de 24u een antwoord van ons en trachten zo snel mogelijk tot een oplossing te komen met u.

 

 

Kan ik producten terugsturen?

Heb je per ongeluk het verkeerde product of te veel gekocht, of je wenst het product toch niet aan te kopen om welke redenen dan ook, kan u binnen de 14 dagen na aankoop een schrijven richten via info@bouwpuntshop.be, met hierin de vermelding van:

  • Reden tot terugzending

  • Factuurnummer

  • Producten die u wenst terug te zenden

  • Wanneer mogen deze producten terug opgehaald worden (minstens 3 werkdagen na melding van de retour)

Binnen de 24u (op werkdagen) krijgt u een bevestigingsmail.

Enkel goederen in een onbeschadigde verpakking worden teruggenomen. De kosten van het transport van terugname zullen u meegedeeld worden in de bevestigingsmail. Pas wanneer u akkoord bent met deze kosten, zal de terugname verzorgd worden door ons.

Wij zullen deze goederen op een door u gekozen weekdag terug ophalen. Na controle in ons magazijn, zal de waarde van de goederen teruggestort worden, in mindering gebracht van de terugzendingskosten. U mag het bedrag 1 week na de ophaling van de goederen op uw rekening verwachten.